31.01.2008

PIRASALI BÖREK

DOĞUMGÜNÜ MENÜMÜZDEN TARİFLERE, PIRASALI BÖREKLE DEVAM EDİYORUZ.

BU TARİFİ AYNI ZAMANDA PORSELEN DEMLİK ETKİNLİĞİNİN 12. EVSAHİBESİ SEVGİLİ ARKADAŞIM "tarifdünyası" İÇİN DE YAYINLAMIŞ OLALIM. DAVETİ İÇİN ARKADAŞIMA TEŞEKKÜR EDİYOR, KOLAYLIKLAR DİLİYORUM...


MALZEMELER:
6 adet yufka
300 gr. yağsız kıyma
1/2 demet ince kıyılmış pırasa
2 adet rendelenmiş havuç
1 adet kurusoğan
yeterli miktarlarda; tuz, karabiber, pul biber
1 adet yumurta (sarısı üzerine)
2 yemek kaşığı sıvıyağ
ayrıca 1 çaybardağı sıvıyağ

YAPILIŞI:
Yemeklik doğradığınız soğanı sıvıyağda pembeleştirin. Kıymayı ilave edip kavurun. Ardından rendelenmiş havuçları ekleyin. 5-6 dakika daha kavurmaya devam edin. Pırasaları da ilave edip karıştırın. Tuzu, karabiberi ve pul biberi ekleyip birkaç dakika sonra ocaktan alın. Diğer tarafta yufkaları ikişer kat olmak üzere üç gruba ayırın. Yumurtanın akını 1 çaybardağı sıvıyağla çırpıp iki yufkanın arasına sürün. Sekize bölüp, geniş kenarına pırasalı iç harçtan koyun. 2-3 parmak genişliğinde sarıp, fırın tepsisine dizin. Tüm yufkalar bitene kadar aynı işlemi uygulayın. Yumurtanın ayırdığınız sarısını böreklerinizin üzerine sürüp, önceden kızdırdığınız fırında üzeri kızarana kadar pişirin. AFİYET OLSUN.

13 yorum:

  1. canim bu sekilde hiç yapmamistim rulo olarak ama super yaaa, ben pirasayi çok severim hele ki borekte, annemde rumeli olunca bilirsin hep borekler yapilir, sende super yapmissin, tarifi not ettim, optum canim. iyi geceler.

    YanıtlaSil
  2. canımcığım tarifi aldım eline sağlık allah razı olsun selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  3. selam..pırasa böreklerde ne güzel oluyor dimi...çok nefis görünüyor bu börekler canım...eline saglık..sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Hımmmmm...pırasaya bayılırım..:))
    böregide çok severim...:)) ama hiç ikisini bir arada tatmamıştım, deneyeceğim...
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. kıymalııı dimi buu anca yirim :)) fincan çayımın yanında da harika gider hee yapana sağlık hemi guban...

    www.eftelya88.blogcu.com

    YanıtlaSil
  6. canım süper bu börekler, ben de dolapdaki yenmeyen pırasaları yapsam iyi olacak galiba:))
    ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Çok nefis görünüyor pırasalı börekler, olsada şimdi tadına baksak, yanında da ayran..:)))
    ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
  8. Merhaba, börek enfes görünüyor..

    Ellerinize sağlık.

    Sımmsıcak sevgiler.

    Bı sırada sayfamdaki blog manşetden haberdarmısnız? Diğer dostların sizi takip edebilmeleri için yeni yazdığınız yazınızın linkini eklemeniz yeterli...Sizi blog manşetde görmek beni sevindirir.

    http://www.misssgibi.com/

    YanıtlaSil
  9. SELAM CANIMCIM:)
    HARIKA MIS GIBI BÖREKLER VALLAHI COK GÜZELLER.ELINE SAGLIK,BENDE TARAK BÖREGI ACTIM DÜN,YOKSA TABAGI BURDAN ALIP GITMISSTIM.MALUM KILOLARIMIZ CIKTIKCA CIKIYOR,DIKKAT SART:)))

    YanıtlaSil
  10. MERHABA
    BENDE GEÇEN GÜN PIRASALI BÖREK YAPMIŞTIM BEN ELİMDE AÇMIŞTIM BU YUFKAYLA DAHA KOLAYMI BİR DAHAKİ SEFERE BÖYLE DENEYECEÜİM

    YanıtlaSil
  11. HMMMMM... ÇOK SEVERİM BU BÖREĞİ... BİRAZ SOĞUMASINI BEKLEMEM BİLE. :)) BAK ŞİMDİ CANIM İSTEDİ. :)) ELLERİNE SAĞLIK CAN ARKADAŞIM.

    YanıtlaSil
  12. Elinize sağlık çok güzel olmuş hem görüntü hemde lezzet süper,yiyenlere afiyetler olsun....

    YanıtlaSil
  13. pirasa börege bencede cok yakisiyo

    eline saglik

    www.aynurdantarifler.blogspot.com

    YanıtlaSil

Blog Widget by LinkWithin

İzleyİcİler

Lezzet Gemisi Facebook'ta