5.11.2008

ZERDE


BU TATLIYI EŞİMİN YOĞUN İSTEĞİ ÜZERİNE VE İLK DEFA YAPTIM. ZERDE, BİZİM BURALARDA (TRAKYA'DA) GENELLİKLE SÜNNET DÜĞÜNLERİNDE TAVUKLU PİLAVIN YANINDA İKRAM EDİLİR. SEVEREK YEDİĞİM AMA, KIVAMINI TUTTURAMAMA KORKUM YÜZÜNDEN YAPMAYA CESARET EDEMEDİĞİM BİR TATLIYDI. EŞİM ÇOK İSTİYOR DİYE GÖZÜMÜ KARARTIP YAPMAYA KARAR VERDİM. SANIRIM BAŞARILI DA OLDUM. ÖLÇÜSÜNE UYGUN YAPILDIĞI ZAMAN HİÇ DE KORKULACAK BİR YANI YOKMUŞ. FAZLA ZAHMETLİ DE DEĞİLMİŞ. ARTIK SIK SIK YAPARIM HERHALDE... :)))

MALZEMELER:
8 su bardağı su
3 su bardağı toz şeker
1 su bardağı haşlanmış pirinç
3 çorba kaşığı nişasta
1/2 çay kaşığı zerdeçal
4 çorba kaşığı gülsuyu
üzeri için; kuş üzümü

YAPILIŞI:
8 bardak suyu uygun bir tencerede kaynatın. Toz şekeri ilave edin. Zerdeçalı bir çaybardağının içinde sulandırıp şekerli suya ekleyin. Haşlanmış pirinçleri ilave edin. Nişastayı bir kasede sulandırıp gülsuyu ile birlikte tencereye dahil edin. Kıvamı iyice koyulaşınca ocaktan alıp servis kaselerine paylaştırın. Oda sıcaklığına geldikten sonra buzdolabında iyice soğutun. Üzerlerine kuş üzümü serperek servis edin. AFİYET OLSUN...

14 yorum:

  1. Canım bayılırım zerdeye ama hiç denemedim deneme zamanı geldi öptüm...

    YanıtlaSil
  2. ben de hiç yemedim ama çok merak ediyorum.sen de nefis yapmışsın.eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. selam canim, ben de merak ettim simdi israrla istenilen bir tad olduguna gore, zerdecali bilmiyorum ama bulurum merak ettim ya bir kere;))) ellerine saglik.
    sevgiler
    baharhabercisiyim

    YanıtlaSil
  4. geri geldim, evet canim evet arastirdim simdi internetten, evde hemde bir kavanoz var ben türkcesini bilmiyordum, sayende ögrenmis oldum, isvecce, danimarkaca bu baharata "gurkemeje" deniyor ve ben bol miktarda kullaniyorum örnegin hint usulü körïli tavukta körï karisiminda. eeeeeee hayat bir okul, ögrenecegimiz daha cok sey var;))) yaziyi hazirladim, simdi sira zerde yapmakta, bir gül suyum eksik, onuda yarin insaallah alirim, yapip hazirlayinca seni özellikle davet ederim;))) artik sanal sanal tadina bakip karar verirsin, tadini tutturabilmis miyim;)) yoksa?????
    ilgine tesekkur ediyorum.
    sevgilerimi iletiyorum.
    baharhabercisiyim

    YanıtlaSil
  5. Özlem ciğim ellerine sağlık canım
    Hiç tadını bilmiyorum ama bir o kadar da merak ediyorum nasıl bir şeuy diye...Denemeli bir gün:))
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  6. daha önce hiç yemedim bu tatlıyı, ama çok hoş gözüküyor, denemeye değer;) ellerine sağlık arkadaşım....

    YanıtlaSil
  7. hmmm ellerine saglik cok güzel olmus blogcular sayesinde yöresel tarifler ögremdim iyiki varsin canim zerdecalda cok güzel bir renk vermis hmmmm sevgilerle Dilek
    www.diki35.blogcu.com

    YanıtlaSil
  8. dizide görmüştüm...bende tadını merak ediyorum...harika görünüyor..ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  9. canım arkadaşım bugün blogcuda birinci senem doldu iyiki blogcuyla tanışmışım yoksa sizleri nasıl tanıma şansım olacaktı:)kucak dolusu sevgilerimi bırakıyorum:)iyi geceler

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık arkadaşım ,zerdenin adını duydum 1 kerede yedim ama pek beğenmedim çünkü yapan kişi tam tutturamadığını söylemişti.eminim seninki güzel olmuştur.size afiyet olsun.sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Nefiis görünüyor ellerine sağlık. Zerdeyi yıllar önce bir kere yapmıştım, bizimkiler çok beğenmişlerdi.

    YanıtlaSil
  12. canım harika bir tatlı olmuş.eline saglık hiç yemedim ama ismini çok duydum.en kısa zamanda deneyeyim.diyet bitince:)sevgiler.
    http://hunerlieller.net

    YanıtlaSil
  13. canım bizdede köy düğünlerinde yapılırdı küçükken çok severek yerdim bak şimdi nasılda aklıma getirsdin eline sağlık canım tarif var nasılsa bende denerim birgün sevgilerimle....ellerine sağlık canımcım.....

    YanıtlaSil
  14. Zerde güzel görünüyor bence olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun..
    Ben de bu tatlıyı Hayranbolulu bi arkadaşımdan öğrenmiştim :)
    Sevgiler.......

    YanıtlaSil

Blog Widget by LinkWithin

İzleyİcİler

Lezzet Gemisi Facebook'ta