12.08.2009

LOHUSA ŞERBETİ


Ve işte mevlütte ikram ettiğimiz lohusa şerbetimiz. Kışın sıcak, yazın soğuk olarak ikram edilir. Muhakkak bir ölçüsü vardır. Ama annem el kararı yaptı bu şerbeti. Hatta eli öyle alıştı ki, canımız istedikçe yapıp yapıp içiyoruz. :))

Nasıl yaptığımıza gelince... Aktardan lohusa şerbeti baharatı olarak bir poşet çeşitli baharat aldık. İçinde çubuk tarçın, karanfil, zencefil vs. olmak üzere 7 çeşit baharat varmış. Bir miktar da kırmızı gıda boyası kullandık. Aktarın tavsiyesine göre, bir gece öncesinden baharatları suda beklettik. Ertesi sabah olduğu gibi kısık ateşe koyup kaynattık ve temiz bir tülbentten süzdük. Miktarı sizin ağız tadınıza ve ikram edeceğiniz kişi sayısına bağlı olarak şeker ve suyu kaynatıp şerbet elde ettik. Baharatlardan süzdüğümüz suyu da bu şerbete ilave ettik. Bir miktar suyla sulandırdığımız 1-2 çay kaşığı kırmızı gıda boyasını da ekledik. Oda sıcaklığına geldikten sonra şişelere doldurup buzdolabında iyice soğuttuk. Hem misafirlerimize ikram ettik, hem de sıcaktan bunaldıkça biz afiyetle içtik.

Yapanlara şimdiden kolay gelsin ve afiyetler olsun...

DİPNOT: Lohusa şerbetinin anne sütünü arttırdığı tecrübeyle sabit olup, anne adaylarına ve yeni annelere duyurulur... ;)

14 yorum:

  1. Özlemciğim ellerinize sağlık.Allah kabul etsin.Canım sen yoğunsundur, küçük hanım var.Ne demek?.Her zaman ziyaret ederim seve,seve canım benim.Sebeb-i ziyaretimiz zaten Muhabbetullah için muhabbettir.Bir gün inşaallah yüz yüze de tanışmak nasib olur.Bebişi ve seni öpüyor, Allah'a emanet ediyorum.Sevgilerimle Özlemciğim.Hayırlı akşamlar.

    YanıtlaSil
  2. Lohusa şerbetini hiç içmedim ama nefis bir tadı olduğu görüntüsünden belli. Annenin ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  3. Hiç bilmiyorum ben böyle lohusa şerbeti. Çok güzel görünüyor. Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  4. lohusa şerbetini ben yapmayı beceremedim ama arkadaşım ben lohusayken yapmıştı.inanılmaz güzel.ve bence içinde ki şekerden olsa gerek sütü de arttırdıgını düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  5. merhaba..
    41,5 kere maaşAllah..ne kadar tatlı bir bebek..Allah analı babalı büyütsün..
    lohusa şerbetini denemek kısmet olmadı bir yerlerde de denk gelmedik ama tadını çok merak ettim.umarım denk gelr:)
    selamlar..iyi bir hafta diiliyorum..

    YanıtlaSil
  6. canım ben de yeni döndüm eve.senden güzel haberler aldığıma da çok sevindim.bol bol sütünün olmasını diliyor ve prensesi de kocaman öpüyorum..

    YanıtlaSil
  7. canım sayfama gelirmisin ödülün var ..sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. hayırlı ramazanlar diliyorum.sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  9. hiç tatmadığım bir içecek merak ta ediyorum öyle bir anlatmışsınki meraklandım iice

    YanıtlaSil
  10. ben de bir ödül getirdim canım kabul edersen:) hayırlı ramazanlar..

    YanıtlaSil
  11. Canım yavruların çok güzel Maşallah, Allah bağışlasın, sağlıklı ömürler versin. Duanızı Allah kabul etsin. Hayırlı Ramazanlar, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. Canımcım annenin ellerine sağlık nefis görünüyor çok severim bende. Bu arada tamek yemek yarışmasına davet edildim. http://www.tamekmutfakkeyfi.com/yemekyarismasi/detay.php?id=7017 linki adres çubuğuna yapıştırıp sayfaya girdikten sonra tamek ıd bölümünden kısa bir üyelik oluşturup yufkalı rulo şiş köfte tarifime oy vermeni rica edeceğim. Teşekkür ederim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. elvan pabucu yarim cik disari oyniyalim, yusufcuk geldi elvan bebekle tanismaya, nerde resmler haberler... ona ayri bebek blogu ac artik ben öyle yaptim, pek bi özeniyodum bebe bloglarina benimde oldu sonunda...elvan bebek iyidir insaallah... neler yapiyorsunuz haberlerinizi bekliyorum

    YanıtlaSil
  14. CUMALAR HAYIRLI,
    GELECEKLER FAYDALI,
    SAĞLIĞIMIZ SIHHATLİ,
    DÜNYA VE AHİRETİMİZ SAADETLİ VE DE
    İSTİKAMETİMİZ ALLAH'a OLSUN.
    BİRBİRİMİZİ SEVELİM ve SAYALIM, BİRBİRİMİZE ÇOKCA DUADA BULUNALIM
    RABBİM TÜM MÜMİNLERİN YAR VE YARDIMCISI OLSUN...
    HİÇ UNUTMAYALIM Kİ:
    "İMAN İNSANI İNSAN EDER;
    BELKİ DE İNSANI SULTAN EDER..."
    http://fatma48-hazanyagmuru4.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Blog Widget by LinkWithin

İzleyİcİler

Lezzet Gemisi Facebook'ta