5.11.2007

MANTI



Annemin bu hafta sonunu bizde geçirmesini fırsat bilip, mantı yapalım diye tutturdum. :)) 1-2 sefer yalnız başıma yaptım, çok zorlandım. İnsanın yanında bir kişi olursa, yapması da yemesi de zevkli oluyor. Hazır annem yanımdayken, epeyce fazla mantı yaptık. Yiyeceğimiz kadarını pişirip, kalanını derin dondurucuya attık. Hemen herkes mantı tarifini bilir. Ama yeni evli olan ya da mutfağa yeni adım atmaya başlayanlar için yazmakta fayda var sanırım.


MALZEMELER (4 kişilik):

Hamuru:
500gr. un
1/2 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar su

İçi:
300 gr. yağsız kıyma
1 adet rendelenmiş soğan
tuz ve karabiber

Üzeri için; sarımsaklı yoğurt ve kırmızı biberli eritilmiş tereyağ
Ayrıca 3 kaşık tereyağ veya margarin

YAPILIŞI:
Unu derince bir kap içine alın ve tuzu ekleyin. Sert olmayan bir hamur kıvamına gelene kadar su ilave edin. Üzerini örtüp bir kenarda dinlenmeye alın. Bu arada kıyma, soğan rendesi, tuz ve karabiberi iyice yoğurarak iç malzemesini hazırlayın. Hamurdan portakal büyüklüğünde parçalar koparıp 2mm. kadar kalınlıkta açın. Düz bir bıçak ile önce enlemesine, sonra boylamasına 3-4cm. aralıklarla keserek karelere bölün. Her bir karenin içine fındık büyüklüğünde kıymalı harçtan koyun ve karşılıklı kenarlarını üstüste getirip iyice bastırarak üçgen şeklinde kapatın. Hamur bitene kadar aynı işlemleri tekrarlayın. Büyükçe bir tencerede suyu kaynatın, 1 kaşık tuz ilave edin. Hazırladığınız mantıları içine atıp 15 dakika pişirin. 3 kaşık terayağını eritin ve pişirip süzdüğünüz mantılara ilave edip iyice karıştırın. (Bu işlem, pişen mantıların birbirine yapışmaması için) Tabaklara servis ettiğiniz mantıların üzerine sarımsaklı yoğurt ve kırmızı biberli eritilmiş tereyağ gezdirin. AFİYET OLSUN...

15 yorum:

  1. selamm ah ne güzel görünüyor..ellerinize saglık yapması zor yemesi keyifli olan bu yemek size afiyet olsun)

    YanıtlaSil
  2. selam canım umarım iyisindir.....kib
    guzellikk

    YanıtlaSil
  3. Anneciğinin ve senin ellerine sağlık canım,,,,Sevgiler...........

    YanıtlaSil
  4. CANIM ANNECIGININ ELLERINE SAGLIK
    SIZLERE DE AFIYET OLSUN
    KOCAMAN SEVGILERIMI GONDERIYORUM
    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  5. Hımmm missss... Mantı gibisi varmı yaaa. Anneciğinin de senin de ellerine sağlık canım sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Canım arkadaşım blog açmış diye duydum, bi bakayım dedim. Ne güzel şeyler yapmışsın bravo valla. Mantıya hiç dayanamam. Annenin de senin de ellerinize sağlık canım. Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. bide yerkene çekseydin hiihihi :D
    resmi böyle yayınlaman daha güzel olmuş tizecimm ellerinee sağlıkk bitanaesin sen.

    www.eftelya88.blogcu.com

    YanıtlaSil
  8. iyi geceler canım, bütün gün temizlik vardı fırsat bulamadım.. mantı çok güzel, eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  9. o annenin aynısından bende de var bi tane,allah razı olsun kırmadı beni bana da yaptı hihihi:)
    kardeşin..

    YanıtlaSil
  10. arkadasım ya sitene davet ettin geldim ama pişman oldum acıkcası yemekler sahane özellikle düğün çorbası ve mantı simdi saat gece yarısına geliyo canım istedi daha dogrusu hamilelikten bana simdi kim yapacak bunları.......

    YanıtlaSil
  11. selamm ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  12. Mantı mı??bayılırım sonra da kilo vermeye çalışırım.Yalnız zor oluyor evet ama ben 1ytlye mantımatik almıştım.İnan onla hazırlamak çok kolay minik altıgenlerden oluşuyo mantılar ama aldığıma pişman oldum.Neden mi?Hazırlamak çok basit ve pratik olduğu için ikidebir yapıyorum sonra da gelsin kilolar:((

    YanıtlaSil
  13. Sağlıklı, mutlu ve başarılı günler dilerim . iyi akşamlar dilemeye geldim . www.ebrugiller.blogcu.com

    YanıtlaSil
  14. http.//selam hayırlı cumalar mantıvarmış mısafırlıge gelıyorum elerınıze sağlık afıyet olsun

    YanıtlaSil
  15. http.//selam hayırlı cumalar mantıvarmış mısafırlıge gelıyorum elerınıze sağlık afıyet olsun

    YanıtlaSil

Blog Widget by LinkWithin

İzleyİcİler

Lezzet Gemisi Facebook'ta