24.03.2008

KALBURA BASTI



MALZEMELER:
1 paket oda sıcaklığında margarin
1/2 çay bardağı toz şeker
1 yumurta
2 yemek kaşığı yoğurt
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3,5-4 su bardağı un

İçi için: çekilmiş ceviz + tarçın

Şerbeti:
3,5 su bardağı toz şeker
3,5 su bardağı su
1 tatlı kaşığı limon suyu

YAPILIŞI:
Oda sıcaklığında yumuşamış margarini karıştırma kabına alıp 1 bardak unla iyice mıncıklayın. Toz şeker, yumurta, yoğurt ve sıvıyağı ekleyin. Vanilya ve kabartma tozu ile birlikte ele yapışmayan, yumuşak bir hamur elde edene kadar azar azar unu ilave edin. Hamur özleşene kadar iyice yoğurun. Üzerine temiz bir bez örterek 10 dakika dinlendirin. Bu arada şerbetini hazırlayıp ılınmaya bırakın. Dinlenen hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın. Kevgir ya da bir rendenin üzerine bastırarak yaygınlaştırın. Ortasına tarçınlı ceviziçinden koyun. Hamuru iki tarafından kaldırtarak ortada birleştirin. Ek yeri alta gelecek şekilde hafif yağlanmış, yüksek kenarlı bir tepsiye dizin. Önceden ısıttığınız fırında üzeri kızarana dek pişirin. Fırından çıkar çıkmaz ılık şerbeti bir kepçe yardımıyla tatlıların üzerine gezdirip, tekrar kapattığınız fırına koyarak şerbetini iyice çekmesini sağlayın. AFİYET OLSUN...

12 yorum:

  1. Lezzetgemicim hiç de yabancı olmadıgımız bir tatlı...:))))
    Ellerinize sağlık şimdi annemde baktı niye kalbura bastı dendiğini uzun uzun anlattı...:))))
    Ellerine sağlık canım...iyi haftalar dilerim...

    YanıtlaSil
  2. Mmmmmmm tarçının kokusu buraya kadar geldi....
    Ellerinize sağlık, tarifinizi yapacagım....
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. selammmmm.ben çok severim bu tatlıyı...eline saglık canım.pek canım çekti.tadımlık alayım bari:))))sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  4. Pek bi severim kendilerini
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. OFFFF CANIMMM MUHTESEM OLMUS KABURA BAS`TIN YAAAAA...YEDIN BENI SEN!!!!
    NAPICAM ALLAHIM HER GÜN MUTFAKTAN CIKMASAM ANCAK.BINBIR GÜZEL TARIFLE KARSILASIYORUM,HANGISINE ZAMAN BULUPTA DENEYECEGIMI SASIRIYORUM YAHUUUU:)))
    ISTE BU KALBURA BASTINDA ONLARDAN BIRI.
    CANIM EMEGINE SAGLIK.ELLERIN DERT GÖRMESIN:)

    YanıtlaSil
  6. Canım ellerine sağlık....ben de çok seviyorum bu tatlıyı...bi de kilo yapmasalar ahhhhhhhh ahhhhhhhh::))))

    YanıtlaSil
  7. harika olmuş canım. önceden haberim olsaydı tadına bakmaya gelirdim. :)) ellerine sağlık. güzel ve sağlıklı günler dilerim...

    YanıtlaSil
  8. uf ya ozlemcim harika bir resim goruntu var karsimda eline saglik canisi off canim çekti ben hiç yapmadim ama yemistim ve severek yemistim insallah tarifinden denerim harika gorunuyor valla, kaldiysa benim içinde ye emi, geldigimde sen yaparsin bana oldu mu tatlim:D askim opuyorum seni çooook tatli arkadasim seni çok seviyom by by

    YanıtlaSil
  9. tatlı şahane olmuş canım.eline sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Özlem ciğim, o tabağı uzatıversen bana şöyle , çooook canım çekti canım yaaa; harika olmuş ellerin dert görmesin:))))
    gelemedim kusura bakma, mola birazcık daha:))) öptüm sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Valla ne diyim hanee görünüş gelde beni yiiii diyor yirim aaa bende :D :D ellerine sağlık appamm vallaha çok güzel eline sağlık canısı muck :)

    www.eftelya88.blogcu.com

    YanıtlaSil
  12. mmm çok güzel görünüyo

    YanıtlaSil

Blog Widget by LinkWithin

İzleyİcİler

Lezzet Gemisi Facebook'ta