17.11.2008

PDÇS # 30 VE "TEL PEYNİRLİ LAZANYA"

GENELLİKLE KIYMALI (BOLONEZ SOSLU) OLARAK YAPTIĞIM LAZANYAYI BU SEFER DE, EVDEKİ TEL PEYNİRİ DEĞERLENDİRMEK İÇİN BU ŞEKİLDE YAPTIM. İNANILMAZ LEZZETLİ BİR LAZANYA OLDU. AĞZINA PEYNİR SÜRMEYEN KIZIM BAYILA BAYILA YEDİ. BU KADAR ÖVGÜDEN SONRA, BU TABAĞI ARKADAŞIM "SUSAM-ÇÖREKOTU"NA YOLLUYORUM. NAZİK DAVETİ İÇİN ARKADAŞIMA TEŞEKKÜR EDER, KOLAYLIKLAR DİLERİM.




MALZEMELER:

12 adet lazanya
250 gr. tel peynir

Beşamel sos için:
2 çorba kaşığı margarin
2 çorba kaşığı un
2,5 su bardağı soğuk süt
1 çay kaşığı tuz
1/2 çay kaşığı karabiber

Üzeri için:
rendelenmiş taze kaşar


YAPILIŞI:
Lazanyaları tuzlu suda 15 dakika haşlayıp süzün. Diğer yanda beşamel sosu pişirin. Bunun için; bir tencerede margarini eritin. Unu ilave edip, kokusu çıkana kadar kavurun. Soğuk sütü ekleyip, topak topak olmaması için çırpma teliyle hızlıca karıştırın. Tuz ve karabiberi ekleyip ocaktan alın.



Derince bir fırın tepsisi veya uygun bir borcamı hafif yağlayın. Bir sıra lazanya dizip üzerine beşamel sos gezdirin.



Beşamel sosun üzerine tel peynir yayın. Her sırada aynı işlemi tekrarlayın.



Son kat lazanyaların üzerini beşamel sosla kaplayıp rendelenmiş kaşar serpin. 180 derece fırında kaşarlar eriyip kızarıncaya kadar fırınlayın. Dilimleyerek sıcak sıcak servis yapın. AFİYET OLSUN...

27 yorum:

  1. Mmmmmmm canım enfes olmuş ben şöyle sıcacıkken bir dilim alayım,öptüm...

    YanıtlaSil
  2. Çok nefis görünüyor,ellerine sağlık..Bende uzun zamandır yapmayı düşünüyordum..))Afiyetler olsun..


    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. oy oy nefis görünüyor,eline sağlık, dumanı üzerinde,harika...eline sağlık.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Nefis bir görüntü, ellerine saglik canim. Sevgilerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  5. ay ne severim uzun zamandırda yapmıyordum aklıma düşürdün:)) ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  6. nefis bişey olmuş bu.ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  7. selaaaam,
    kaldi mi bana da yaaa ben lazanyayi cok seviyorum ama evde baska yiyen yok, kendim icin de yapmiyorum bari senden tadayim mmm ellerine saglik
    sevgilerimle, huzurlu-mutlu bir haftan olsun canimmmm
    baharhabercisiyim

    YanıtlaSil
  8. Canım ellerine sağlık. Hiç aklıma gelmezdi, ben kıymalı yapardım senin de dediğin gibi. Ama böylede fırında makarna kıvamında olmuş ve servis etmesi de çok kolay olduğundan eminim çok güzelde olmuştur.
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Tel peynire bayılıyorum lazanyayla harika olmuştur eminim
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. yapsam benimde peynir sevmeyen oglum yermi aceba ellerine saglik canim enfes görünüyor

    YanıtlaSil
  11. Ya� g�n�m i�in iyi dileklerine �ooooook te�ekk�r ederim.
    Bu kadar g�zel dualar i�in extra t�k..
    Bilmukabele

    YanıtlaSil
  12. özlemciğim eline sağlık çok nefis görünüyor.sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  13. of of of çok güzel olmuş arkadaşım bayılırım lazanyaya peynirlisi de süper olmuş aynen su böreği gibi olmuştur zaten ellerine sağlık....


    lezzetmutfağı

    YanıtlaSil
  14. Harika olmustur eminim ellerinize saglik.........

    YanıtlaSil
  15. selam canım.süper olmuş valla.ben kıymalı yaparım hep.ama peynirlisi börek tadında olmuştur..evde tel peynir varken bu tarifi denemeliyim.eline saglık canımcımmm.sevgilerimle.
    http://hunerlieler.net

    YanıtlaSil
  16. ÖZlem'cim lazanyayı çok severim, bu şekilde hiç yememiştim.. Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
  17. lazanyaları haşlamak biraz sorun oluyor ama böyle güzel bir lezzetiçinde değer doğrusu uğraşmaya...

    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  18. ya çok enfes gözüküyor, tel peyniride çok severeim ayrıca, denenmesi lazım;) ellerine sağlık arkadaşım....

    YanıtlaSil
  19. Ellerine saglik cnm. sizlere afiyet olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Mmmmm nefiis görünüyor ellerine sağlık canım. Börek gibi olmuş enfes.

    YanıtlaSil
  21. özlemcim mrb tatlım ellerine saglık harika olmuş aslında ben cok merakl ediyorum su lazanyayı iyide oldu tarifini verdiğin en kısa zamanda yapıcam tadı nasıl balım fırında makarna gibimi mi oluyor
    ayrıca 30. ev sahibemize olna desteginden dolayı kendi adıma tşk ederim sevgiler tatlım

    YanıtlaSil
  22. günaydın balım nasılsın öpüyorum seni şekerim

    YanıtlaSil
  23. Ayy merak ettim tadını Özlemm bana da bir parça yolla ltfn:)) ellerine sağlık cnm.

    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  24. hiç lazanya yapmadım ama çok denemek istediğim bir yemek.bu kadar övgü aldığına göre çok da güzel olmuştur ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  25. hmmmm nefis yemede yaninda yat
    :) ellerine saglik canim iyi günler dilerim sevgilerle Dilek
    www.diki35.blogcu.com

    YanıtlaSil
  26. bloğunuz ,tarifleriniz ve resimler çok hoş tebrik ederim,ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  27. HAYDİ KIZLAR ETKİNLİĞE
    Sevgili arkadaşım,beni kırmayıp P.D.Ç.S.ETK.30.a birbirinden güzel tariflerle katıldığınız için müteşekkirim,elinize gönlünüze sağlık.Tekrar katılımınızı bekliyorum,çayım hala sıcak ve taze!!! Ev sahipliğimden memnun olursunuz inşallah.
    SEVGİ VE SELAMLARIMLA
    Susamcorekotu.blogcu.com

    YanıtlaSil

Blog Widget by LinkWithin

İzleyİcİler

Lezzet Gemisi Facebook'ta